مرکز ایالت نیل آبی

روستای شانیشا، که تقریباً در 42 کیلومتری دامازین، مرکز ایالت نیل آبی قرار دارد، میزبان حدود 3000 آوارگان داخلی (آوارگان داخلی) جدید از مناطق همسایه است.

ورلد ویژن از طریق حمایت اهداکنندگان کره ای یک پروژه بازیابی زودهنگام در بخش آب، پمپ آب فاضلاب و بهداشت (WASH) را در 18 روستا در منطقه Roseiris تأمین مالی می کند.

بین سال‌های 2015 و 2016، ورلد ویژن با مشارکت دولت ایالتی ایالت نیل آبی از طریق برنامه بهداشت آب و محیط زیست (WES) و شریک اجرایی محلی سازمان بازسازی و توسعه (AORD)، 20 گمانه را در 18 روستا حفر کرد.

در مجموع، این پروژه به طور مستقیم از 15801 بیجاشده پمپ آب دستی کشاورزی داخلی در این محل بهره می برد.

از طریق این پروژه، ورلد ویژن با هدف تسهیل دسترسی آسیب پذیرترین خانوارها به آب آشامیدنی پاک در میان سایر خدمات اساسی است.

احمد حسن الله، مدیر برنامه WES در وزارت شهرسازی و خدمات عامه می گوید که حفاری چاه های آب بسیار به موقع است. دیوا، یکی از روستاهای این محل، اخیراً با هجوم بیجاشدگان داخلی مواجه شد و پمپ های آب بسیار مفید بودند.

این آب نه تنها نیازهای فوری ساکنین به آب را برآورده کرده است، بلکه مهمتر از آن، پمپ آب بی صدا همزیستی مسالمت آمیز را در میان جوامع مختلف ترویج کرده است.

یونس المکدا، شیخ شنیشا، می افزاید که فرزندان شانیشا اکنون به نظافت و بهداشت شخصی خود علاقه دارند پمپ آب معدنی زیرا آب در دسترس است.

وجود چندین نقطه آبی نیز باعث کاهش مهاجرت مکرر کشاورزان عشایری شده است. در مجموع 900 عشایر در یکی از روستاها که قبلاً برای جستجوی آب برای دام های خود از مکانی به مکان دیگر کوچ می کردند، اکنون در یک مکان ساکن شده اند.

حسن‌الله بر تعهد دولت ایالتی برای ادامه ارائه خدمات پایدار به جمعیت‌های آسیب‌پذیر در ایالت نیل آبی در هماهنگی با ورلد ویژن و سایر شرکا تاکید می‌کند.

  • منابع:
    1. Fetching water is no longer a tough job in Shanisha village
  • تبلیغات: 
    1. سنگ فیروزه ای که پاداش یک مسابقه بسیار مهم شد!
    2. سنگ فیروزه چه تاثیری بر روی چشمان این فرد داشت؟
    3. سنگ فیروزه موجب برد کدام تیم ورزشی شده است؟
    4. سنگ فیروزه به همراه کدام لباس موجب تاری دید می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *