لوله 5 لایه نیوپایپ قابلیت تصفیه کردن آب را دارد

خط لوله، خط لوله 5 لایه نیوپایپ مجهز به پمپ ها و دریچه ها و سایر وسایل کنترلی برای جابجایی مایعات، گازها و دوغاب. اندازه خطوط لوله از خطوط با قطر 2 اینچ  مورد استفاده در سیستم های جمع آوری چاه نفت تا خطوط 30 فوت در شبکه های آب و فاضلاب با حجم بالا متفاوت است.

خطوط لوله معمولاً از بخش هایی از لوله ساخته شده از فلز  تشکیل شده است، اگرچه برخی از آنها از بتن، محصولات رسی و گاهی اوقات پلاستیک ساخته شده اند. بخش ها به هم جوش داده می شوند و در بیشتر موارد زیر زمین قرار می گیرند.

اکثر کشورها شبکه گسترده ای از خطوط لوله دارند. از آنجا که آنها معمولاً دور از چشم هستند، سهم آنها در حمل و نقل بار و اهمیت آنها برای اقتصاد اغلب توسط عموم مردم شناسایی نمی شود.

با این حال، تقریباً تمام آبی که از تصفیه خانه ها به خانواده ها منتقل می شود، تمام گاز طبیعی از سر چاه ها به کاربران فردی و عملاً تمام حمل و نقل زمینی نفت از راه دور از طریق خط لوله انجام می شود.

لوله

خطوط لوله به چند دلیل روش ترجیحی حمل و نقل مایع و گاز نسبت به حالت های رقیب مانند کامیون و ریل بوده است: آنها آسیب کمتری به محیط زیست می زنند، کمتر مستعد سرقت هستند و نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه، ایمن، راحت و قابل اعتمادتر هستند.

اگرچه حمل جامدات از طریق خط لوله دشوارتر و پرهزینه تر از انتقال مایع و گاز با خط لوله است، در بسیاری از مواقع خطوط لوله برای انتقال مواد جامد از زغال سنگ و سایر مواد معدنی در فواصل طولانی یا برای حمل دانه، سنگ، سیمان، بتن، جامد انتخاب شده اند. ضایعات، خمیر کاغذ، قطعات ماشین آلات، کتاب ها و صدها محصول دیگر در فواصل کوتاه. فهرست محموله های جامد حمل شده توسط خطوط لوله به طور پیوسته در حال گسترش است.

برای هزاران سال، خطوط لوله در نقاط مختلف جهان برای انتقال آب برای شرب و آبیاری ساخته شده است. این شامل استفاده باستانی در چین از لوله ساخته شده از بامبو توخالی و استفاده از قنات توسط رومیان و ایرانیان است. چینی ها حتی از لوله بامبو برای انتقال گاز طبیعی برای روشنایی پایتخت خود، پکن، در اوایل 400 سال قبل از میلاد استفاده کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *