لامپ هالوژن نور مخفی موجب ایجاد حادثه تلخ و ناگوار در دربی شد

مطالعات نشان می‌دهد که آلودگی نور لامپ هالوژن نور مخفی بر رفتارهای حیوانات مانند الگوهای مهاجرت، عادات بیداری و شکل‌گیری زیستگاه نیز تأثیر می‌گذارد. به دلیل آلودگی نوری، لاک پشت های دریایی و پرندگانی که توسط نور ماه هدایت می شوند در طول مهاجرت گیج می شوند، راه خود را گم می کنند و اغلب می میرند.

تعداد زیادی از حشرات، منبع غذایی اولیه برای پرندگان و سایر حیوانات، به سمت نورهای مصنوعی کشیده می شوند و در تماس با منابع نوری فوراً از بین می روند. پرندگان نیز تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرند و بسیاری از شهرها برنامه “Lights Out” را برای خاموش کردن چراغ های ساختمان در هنگام مهاجرت پرندگان اتخاذ کرده اند.

مطالعه ای بر روی پرندگان سیاه در آلمان نشان داد که صدای ترافیک و روشنایی مصنوعی شبانه باعث می شود که پرندگان در شهر زودتر از پرندگان در مناطق طبیعی فعال شوند پنج ساعت زودتر از پسرعموهای روستایی خود بیدار می شوند و آواز می خوانند. حتی حیواناتی که در زیر دریا زندگی می کنند ممکن است تحت تأثیر نور مصنوعی زیر آب قرار بگیرند.

لامپ

یک مطالعه به چگونگی واکنش حیوانات دریایی به پانل‌های روشن در زیر آب در سواحل ولز پرداخت. تعداد کمتری از حیواناتی که از فیلترها تغذیه می‌کردند، مانند سرپیچ دریایی و موی دریایی، خانه‌های خود را در نزدیکی پانل‌های روشن ساختند. این می تواند به این معنی باشد که نور سکوهای نفتی، کشتی های عبوری و بندرها اکوسیستم های دریایی را تغییر می دهد.

حتی در مکان هایی که قرار است زیستگاه های طبیعی حفاظت شده برای حیات وحش فراهم شود، آلودگی نوری تأثیرگذار است. سرویس پارک ملی حفظ آسمان تاریک شب را در اولویت قرار داده است. تیم آسمان شب NPS روشنایی آسمان شب را در حدود صد پارک زیر نظر گرفته است و تقریباً هر پارک حداقل مقداری آلودگی نوری را نشان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *