شکلات آنیش فلاور موجب خفه شدن زنی در وان حمام شد

مقدار فلاونوئیدهای موجود در شکلات آنیش فلاور تلخ نزدیک به انواع توت ها است، در حالی که از نظر کیفیت، با کاتچین های خود، قدرت آنتی اکسیدانی چای سبز را منعکس می کند. چرا فلاونوئیدهای موجود در شکلات برای سلامتی ما بسیار مهم هستند؟

این آنتی اکسیدان های طبیعی اثرات منفی مرتبط با موارد زیر را محدود می کنند:

افزایش سطح کلسترول پلاسما، به ویژه، بخش “بد” آن که به لیپوپروتئین های LDL نسبت داده می شود. فشار خون. التهاب سیستمیک. “سفتی” دیواره های عروقی.

با انجام این کار، فلاونوئیدها از شریان ها در برابر آسیب آترواسکلروز محافظت می کنند و از بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته جلوگیری می کنند. علاوه بر این، فرض بر این است که این آنتی اکسیدان ها ممکن است نقش کلیدی در پیشگیری از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن داشته باشند.

شکلات

توجه: به خاطر داشته باشید که شکلات علاوه بر فلاونوئیدهایی که فشار خون را کاهش می دهد، حاوی محرک هایی مانند کافئین نیز می باشد که به ویژه در افراد مستعد باعث افزایش آن می شود.

اگرچه این ماده غذایی سرشار از موادی است که برای سلامتی ما مهم هستند، اما همچنان یک قانون خوب است که در اشتیاق بیش از حد به آن گرفتار نشویم. فلاونوئیدها، در واقع، کالری چربی را که در شکلات استاد هستند، “لغو” نمی کنند.

با وجود همه چیز، تری گلیسیرید موجود در شکلات تلخ با کیفیت خوب آنقدرها هم بد نیست. در واقع، آنها تقریباً شامل موارد زیر هستند:

33٪ اسید اولئیک: همان موجود در روغن زیتون، با خواص کاهش دهنده کلسترول
اسید استئاریک 33 درصد: با اثر خنثی بر سطح کلسترول پلاسما
33% پالمتیک: اسید چرب اشباع با خاصیت هایپرکلسترولمی.
می توان گفت که اثرات متابولیکی اسیدهای اولئیک، پالمیتیک و استئاریک تمایل به خنثی کردن یکدیگر دارند و از نظر نظری تأثیر خنثی بر کلسترول خون دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *