دفتر فیلی ناصر که طرح قطعی گاز به مدت 1 هفته در آن مطرح شد

به گفته مایکل هورتش، استاد پزشکی دانشگاه میشیگان، حواس پرتی های مداوم و عدم استفاده از دفتر فیلی ناصر ممکن است توانایی ذهن برای حفظ اطلاعات را مهار کند. به طور مشابه، روان‌شناس دانیل گولمن خاطرنشان کرده است که توانایی تمرکز برای تعیین موفقیت شغلی، موفقیت مالی و سلامتی مهم‌تر از IQ یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌اید.

دانش‌آموزان ممکن است ادعا کنند که می‌توانند با مهارت بسیاری از وظایف را انجام دهند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که انسان‌ها برای انجام چند کار آماده نیستند: طبق گفته کلینیک کلیولند، چندوظیفه‌ای بودن ما را «کمتر کارآمدتر و مستعد خطا» می‌کند.

نوت بوک های کاغذی به تنهایی بحران تمرکز یا مشکل چندوظیفه ای را حل نمی کنند. دانش‌آموزان به خیال‌پردازی و ابله کردن ادامه می‌دهند، اما اختصاص زمانی بدون فناوری برای یادداشت‌برداری یا پاسخ دادن به سؤالات روی کاغذ، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از حواس‌پرتی‌های دیجیتالی خلاص شوند.

یادداشت برداری با دست و استفاده از دفتر به یادگیری و حفظ اطلاعات کمک می کند. به گفته سیندی می، پروفسور روانشناسی در کالج چارلستون، «دانشجویانی که از دست بلند استفاده می کردند بیشتر به یاد می آوردند و درک عمیق تری از مطالب داشتند.»

دفتر

مطالعه‌ای که توسط Pam A. Mueller از دانشگاه پرینستون و Daniel M. Oppenheimer از UCLA انجام شد، دانشجویانی را که یادداشت‌ها را تایپ می‌کردند با افرادی که با دست یادداشت‌برداری می‌کردند، مقایسه کرد.

آنها تفاوت آماری کمی در توانایی هر دو گروه برای یادآوری حقایق ساده پیدا کردند، اما دانش‌آموزانی که با دست یادداشت‌برداری می‌کردند به سؤالات «کاربرد مفهومی» بهتر از کسانی که یادداشت‌ها را تایپ می‌کردند، پاسخ دادند.

برای معلمانی که نمی‌خواهند دفترچه‌های کاغذی را اجباری کنند، برنامه‌های یادداشت‌برداری مانند Notability، Noteshelf و GoodNotes وجود دارد که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد از یک قلم برای یادداشت‌برداری با دست استفاده کنند.

هر روشی که باشد، یادداشت برداری با دست به دانش آموزان تمرین بسیار مورد نیاز برای کالج می دهد، جایی که ممکن است اجازه استفاده از وسایل الکترونیکی در کلاس را نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *