دستگاه تصفیه آب خانگی دست دوم که خال سرطانی صورت را از بین می برد

ما یک پروژه آزمایشی توسط یونیسف و هندوستان یونیلور لیمیتد برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی برای کودکان در مدارس از طریق اتخاذ شیوه‌های بهبود یافته آب آشامیدنی در میان خانواده‌های جنوب هند ارزیابی کردیم.

این مداخله شامل ارائه یک دستگاه تصفیه آب خانگی دست دوم تجاری برای کلاس های درس 200 مدرسه و ارائه اطلاعات اولیه بهداشتی و تصفیه آب به دانش آموزان، والدین و معلمان بود. ما هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن این مداخله در بهبود آگاهی یا جذب شیوه های موثر تصفیه آب در خانه پیدا نکردیم.

نسبت مشابهی از اعضای خانوار در گروه مداخله و کنترل آب خود را جوشاندند، از سیستم فیلتراسیون سرامیکی و فیلتر پارچه ای استفاده کردند. یک سال پس از راه‌اندازی کمپین، مالکیت خانگی تصفیه‌کننده تجاری تبلیغ شده در مدارس در گروه مداخله بیشتر از گروه کنترل بود، اما این تفاوت از نظر آماری معنی‌دار نبود .

سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که بهبود آب، بهداشت و بهداشت می تواند از حداقل 9.1 درصد از بار جهانی بیماری ها و 6.3 درصد از کل مرگ و میرها جلوگیری کند.

دستگاه

موارد و 1.9 میلیون مرگ در سال در کودکان کمتر از 5 سال، یا 19٪ از همه این مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه.2 با بیش از 386000 مرگ ناشی از بیماری های اسهالی در سال، هند در میان کشورهایی که در این بار بیماری در سراسر جهان نقش دارند، رتبه اول را دارد.

اگر چه 84 درصد از هندی ها به آب بهبود یافته دسترسی دارند، تنها 22 درصد شیرهای خانگی دارند، به طوری که بیشتر جمعیت باید آب را جمع آوری، حمل و نقل و در خانه ذخیره کنند.

به آلودگی مکرر و قابل توجه در طول جمع آوری، حمل و نقل و ذخیره سازی. 4 تصفیه آب نقطه استفاده ، همراه با ذخیره سازی ایمن، یکی از گزینه های بهبود کیفیت آب آشامیدنی و کاهش بار بیماری های اسهالی است. WHO و صندوق کودکان سازمان ملل متحد تصفیه آب POU را به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی برای پیشگیری از بیماری اسهالی در کودکان خردسال توصیه می کنند.

ترویج محصولات POU در مدارس موفقیت در کاهش بیماری اسهالی 8 و غیبت 9،10 در میان کودکان مدرسه ای در روستاهای غربی کنیا نشان داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *