تولید کننده انواع کابل افشان تخت

کابل افشان تخت، کابلی است که متشکل از چند سیم تک رشته ای رسانا از جنس مس بوده و از طرفی هم عایقی است که دو یا چند دسته سیم را در داخل غلاف اصلی از هم جدا می کند. به دلیل استفاده بسیار زیادی که از این قبیل کابل ها می شود، مراکز تولیدی بسیاری بوجود آمده اند که این قبیل محصولات را در سراسر ایران انتقال می دهند و مردم به راحتی و بدون دغدغه می توانند آن ها را تهیه بفرمایند.

تولید کننده انواع کابل افشان تخت

بررسی اجمالی کابل افشان تخت

بررسی اجمالی کابل افشان تخت این مدل از کابل ها، یکی از دو نوع کابل افشان موجود در بازار است که نحوه قرار گیری رشته سیم ها به صورت تخت و در کنار یکدیگر است.

در این حالت که رشته سیم ها به صورت تخت روی هم قرار گرفته اند، عاملی شده است که حجم و ابعاد کابل تخت به میزان ۵۰ درصد کاهش می یابد.

از این کابل ها در موارد بسیاری استفاده می شود، اما بیش ترین کاربرد آن ها در آسانسور، جرثقیل و نوار نقاله است و به طور کلی در انواع استاندارد شامل ۴/۸/۱۲/۱۶/۲۰ رشته تولید می شوند.

به دلیل کاربرد کابل افشان تخت در نقاط حساس از جمله آسانسور، استحکام آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل است که رشته های نایلونی آن درون عایق و در میان رشته سیم ها به کار می رود تا استحکام کلی کابل افزایش یابد.

کابل تراول از دیگر کابل های تخت افشان است که در آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد و همواره در حال حرکت است و وظیفه اصلی کابل تخت افشان در آسانسور، ارتباط میان اتاق کنترل و کابین است.

به دلیل حساسیت بالای کاربرد این قبیل کابل ها در سازه، کیفیت ساخت و رعایت تمامی استاندارد های مورد نیاز در تولید کابل تخت افشان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیشنهاد می شود که بهترین نوع کابل تخت افشان از نظر کیفیت ساخت را برای استفاده در کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید.

اما از موارد کاربری بیش تر این قبیل کابل ها می توان به کانال کابل کشی، مصارف صنعتی، نیروگاه ها و مراکز توزیع انرژی الکتریکی و انتقال برق در شرایط محیطی نامناسب اشاره کرد.

این کابل شامل رسانا از جنس مس آنیل شده و بسیار انعطاف پذیر است و عایق PVC که نحوه قرار گیری رشته ها در کابل گرد به صورتی است که رشته ها دور هم تابیده شده اند و رشته ها در کابل تخت به صورت موازی کنار هم قرار دارند.

كابل افشان رسانا، مقاومت الکتریکی هادی تقریبا شبیه به سیم افشان دارد، اما در کاربردهای خاص یا متراژ های بالا، تفاوتشان را نشان خواهند داد، مقاومت الکتریکی کابل افشان از سیم افشان بیش تر بوده است.

قیمت روز کابل افشان تخت

قیمت روز کابل افشان تخت كابل افشان سبک، به دلیل کاربرد بالایی که دارد، بسیار تولید می شود و از قیمت های متنوعی هم برخوردار است، از طرفی هم مشتریان بسته به متراژ مورد نیاز خود، قیمت های مختلفی را پرداخت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *