تجزیه و تحلیل هات اسپات در چهار بخش

این تجزیه و تحلیل هات اسپات در چهار بخش سازماندهی شده است.

بخش 2 شرحی از زمینه تاریخی و بین المللی فعالیت های سایبری و حملات سایبری لیف بافتنی جدید ایران علیه ایران ارائه می دهد. هدف از گاه‌شماری در این بخش، قرار دادن فعالیت‌های سایبری مرتبط با ایران است

در فضای سیاسی و تاریخی خود.

بخش 3 ابتدا برخی از بازیگران متعدد درگیر در فعالیت های سایبری مرتبط با ایران را شرح می دهد. این بخش فقط به بررسی APT های اصلی ایران، هکرهای اصلی وطن پرست ایرانی و بازیگران در ایالات متحده و اسرائیل می پردازد.

این جزئیات اهداف فعالیت‌های سایبری مرتبط با ایران را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که APTهای ایرانی گروه‌های مخالف ایرانی را هم در ایران و هم در خارج از کشور هدف قرار داده‌اند و در عین حال، جاسوسی سایبری و کمپین‌های مخربی را علیه شرکت‌ها در چندین کشور در خاورمیانه انجام می‌دهند.

APTهای ایرانی همچنین کمپین‌های جاسوسی سایبری علیه صنایع، مؤسسات دولتی با ۱۰۰ میلیون چیکار کنم و سازمان‌های غیردولتی (NGO) در کشورهای غربی و خاورمیانه انجام دادند.

در نهایت، این بخش به ابزارها و تکنیک های مورد استفاده در بافت ایرانی می پردازد.

این بخش نشان می‌دهد که هکرهای وطن‌پرست ایرانی از حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) استفاده کرده‌اند که APT‌های ایرانی برای کمپین‌های فیشینگ شخصیت‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند و از ترکیبی از بدافزارهای آزادانه، تجاری و سفارشی در حملات سایبری خود استفاده می‌کنند.

بازیگران غربی از بدافزارهای پیچیده علیه اهداف ایرانی سرویس آرکوپال ایرانی استفاده کردند.

بخش 4 به بررسی اثرات فعالیت های سایبری در سطوح ملی و بین المللی می پردازد. بخش فرعی اول اثرات کنترل مقامات ایرانی بر محتوای اینترنتی و نظارت آنلاین مخالفان را تحلیل می‌کند.

بخش دوم به جزئیات اثرات اقتصادی حملات سایبری مخرب بر شرکت‌های سایت پلیس فتا انرژی و اثرات اقتصادی حملات DDoS می‌پردازد.

سومین بخش فرعی این واقعیت را بررسی می کند که APT های ایرانی از نظر فنی پیچیده نیستند اما همچنان موفق به دستیابی به اهداف استراتژیک خود می شوند.

  • منابع:
    1. Iranian cyber-activities in the context of regional rivalries and international tensions
  • تبلیغات: 
    1. تاثیرات منفی پیراهن ورزشی برای سلامتی!
    2. صنایع تبدیلی نساجی یکی از پر سود ترین مشاغل شناخته شد !
    3. بهترین از بین برنده ی میکروب ها از دست
    4. وسایل مورد نیاز برای سفر به قبرس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *