بازیگر معروف سینما به دلیل خوردن گلابی تازه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد

گلابی تازه حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C، ویتامین K و مس است. این مواد شیمیایی با اثرات منبع قابل اعتماد رادیکال های آزاد مقابله می کنند و از سلول ها در برابر آسیب هایی که می توانند ایجاد کنند محافظت می کنند.

وقتی بدن غذا را به انرژی تبدیل می کند، رادیکال های آزاد ایجاد می شوند و می توانند به رشد سرطان کمک کنند. گلابی روی درخت نمی رسد. برای داشتن بهترین طعم، بسیاری از مردم اجازه می دهند گلابی در یک منطقه گرم و آفتابی برای چند روز یا تا زمانی که گردن گلابی تحت فشار قرار گیرد، برسد.

سرد کردن فرآیند رسیدن را متوقف می کند.برخی از این دستور العمل های مغذی و خوشمزه را که متخصصان تغذیه تهیه کرده اند، امتحان کنید:

بلغور جو دوسر پخته شده گلابی ادویه دار
کره گلابی
کرامبل گلابی زنجبیل-دارچین

گلابی
گلابی همچنین برای ترکیب شدن در آب میوه ها و اسموتی ها مناسب است و مردم می توانند آن را به صورت خام مصرف کنند. بسیاری از میوه ها، از جمله گلابی، حاوی مقدار بیشتری فروکتوز نسبت به گلوکز هستند، که آنها را به یک غذای FODMAP بالا تبدیل می کند.

FODMAP مخفف «الیگوساکاریدهای قابل تخمیر، دی ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلی‌ال‌ها» است که همگی اشکال کربوهیدرات‌های با زنجیره کوتاه قابل تخمیر هستند. رژیم غذایی کم این نوع کربوهیدرات ها می تواند علائم گوارشی رایج برای افراد حساس به FODMAP را کاهش دهد.

برای مثال، رژیم غذایی سرشار از FODMAP ممکن است باعث افزایش گاز، نفخ، درد و اسهال در برخی از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) شود. به همین دلیل، افراد مبتلا به IBS باید قبل از گنجاندن گلابی در رژیم غذایی با یک متخصص تغذیه صحبت کنند.

الگوی کلی غذا خوردن یک فرد مهمترین عامل رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامتی است. بهتر است از رژیم غذایی متنوع استفاده کنید تا اینکه بر روی غذاهای فردی تمرکز کنید.گفته می شود، گلابی می تواند تاثیر قدرتمندی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *