استفاده از کابل 6 رشته ای برای پیوند زدن گیاهان آپارتمانی

کابل یک کالای انعطاف پذیر ساخته شده از سیم فولادی، رشته ها، نخ ، یا الیاف گیاهی، مصنوعی یا معدنی است . کابل ها را می توان بر اساس روش ساخت خود به انواع پیچ خورده، بدون پیچ و تاب و بافته تقسیم کرد.

کابل 6 رشته ای  فلزی از سیم بدون روکش ، روکش روی یا روکش آلومینیومی با مقطع دایره ای یا شکل، با استحکام کششی δv = 900-3، 500 مگان نیوتن بر متر مربع یا 90-350 کیلوگرم نیرو در میلی متر مربع . سطح مقطع کابل های فولادی ممکن است گرد، شش ضلعی، مستطیلی یا مربعی باشد. کابل های گرد پیچ خورده ممکن است لایه های مختلفی داشته باشند.

برای مثال، یک لایه مارپیچی که ممکن است باز، نیمه روکش یا روکش باشد. دو لایه که از سه تا هشت رشته تشکیل شده است که ممکن است دایره ای یا شکل باشند. یا سه گانه، که از کابل ها ساخته شده است.

با توجه به آرایش سیم ها در لایه های رشته، کابل ها ممکن است تماس خطی، نقطه ای یا ترکیبی بین سیم ها داشته باشند. بسته به نوع چیدمان رشته ها، کابل ها ممکن است از انواع بازکننده، غیرپیچان یا کم پیچ باشند.

کابل

جهت قرار دادن رشته های کابل می تواند سمت راست و سمت چپ باشد. ترکیبی از جهت‌های قرارگیری برای هر عنصر و برای کل کابل می‌تواند از سمت راست، متقاطع از سمت چپ، یک طرفه از سمت راست و یک طرفه سمت چپ عبور کند.

کابل های دایره ای پیچ خورده تا 100 میلی متر قطر دارند. کابل های ترکیبی پیچ خورده از کنف و فولاد ساخته شده اند. در این حالت رشته های فولادی توسط یک لایه نخ کنفی یا پلاستیک پوشانده می شود. کابل‌های غیرپیچ‌خورده از گروه‌های محکم بسته‌بندی شده از سیم‌های فولادی یا کابل‌های مارپیچی تشکیل شده‌اند که از بیرون توسط یک پوشش مارپیچی یا گیره فشرده شده‌اند.

چنین کابل هایی معمولاً در محل استفاده مونتاژ می شوند. قطر آنها ممکن است تا 1.5 متر باشد. بار شکستن کابل های بدون پیچ خوردگی به قطر آنها بستگی دارد و می تواند تا 1000 MN باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *